Friday, October 16, 2009

Aku Lestarikan Mimpi Abadi

Assalamualaikum / Good Day.....

Sabda Nabi s.a.w. yang bermaksud:
Empat ciri jika seorang Muslim itu memilikinya, maka dia menjadi seorang munafik tegar melainkan selepas itu dia meninggalkannya:

"Jika diberikan sesuatu amanah dia cabulinya,
jika dia bercakap dia berdusta,
jika dia berjanji dia memungkirinya
dan
jika dia bertelingkah dia celupar."


...Nauzubillah himin zaalik...

Aku katakan yang aku tidak berjanji.
Aku hanya berhasrat.
Tapi aku tak dapat tunaikan hajat dan hasrat itu kerana musaqqah.
Adakah aku munafik?
Lantaran itu,
Aku pasrah dan melihat hikmah disebaliknya.
Pedih perit ditanggung.
Yang terabadi hanyalah nostalgia.
Cita tak tergapai.
Hiatus!
Alasan kukuh untuk....
santai dan berpoya
buatlah semaumu.
Kan itu terapi?

Beib juga terkesan bila tak tercapai....
...impian kerana musaqqa H
tidak mahu salahkan diri atau sesiap A
mungkin Allah beri yang lebih bagu S
yang kita sendiri tidak seda R
hikmah di sebalik sesuatu perkar A
merupakan juga satu nikma T

No comments: