Thursday, November 5, 2009

Perasaan Sentiasa Lekat...


Assalamualaikum / Good Day.....

Masih lagi terasa penatnya. Transit di KLIA selama lebih dari 5 jam membuatkan aku letih, fizikal dan minda.

Sambil menanti penerbangan pulang ke KT aku sempat mengisi masa dengan online. Bersendirian di kerusi rehat antara Pintu 2 dan Pintu 4 KLIA, aku belajar dan mengerti apa itu kerinduan.

Laptop teman setia.
Broadband penghubung rasa.
Segalanya indah dan nostalgik.
Sambil berlunjur menghilangkan kejang, aku menyedut 100 plus serta mengunyah snickers dan melayan perasaan.

Rupanya, berjauhan itu menyiksakan.
Walau di rimba, pulau, laut, gua atau pantai, jangan dilupa.
Harapanku, biar jauh di mata tetapi tetap lekat dan kekal di hati.

Jangan suka menganyam nyiru,
Nyiru dibawa dengan rakit;
Jangan suka menanggung rindu,
Rindu bawa jadi penyakit.

Beib mula faham erti...
...sabar dan deba R
yang sentiasa bergelora di dalam hat I
dan kadang kala tidak tertaha N
emosi diri tidak boleh di ha D
kerana lama menanggung di kalbU
*

No comments: