Saturday, October 20, 2007

Seni Sana Sini Lagi

Berlatar belakangkan anggota pentadbiran tertinggi KPM
Assalamualaikum / Good Day.....
Esok, 21 Oktober 2007, aku akan memulakan tugasanku yang baru iaitu menjalankan kajian/soal selidik serta temuduga tenaga pengajar dan murid Sekolah Seni (SS) di Kuching dan Johor Bahru.
Ini adalah lanjutan dari Mesyuarat Pembinaan Instrumen Terhadap Beban Kerja Bidang Kesenian Murid-Murid SS yang dianjurkan oleh Urus setia SS, JPJS, KPM yang diadakan di Putrajaya pada 9-11 Oktober lalu.
Aku akan mengetuai panel jawatankuasa seramai empat orang menjalankan tugas memantau dan menyiapkan laporan mulai dari 21 - 25 Oktober 2007.
Hasil laporan pemantauan ini akan dibentangkan kepada YB Dato Sri Hishamuddin b. Tun Hussein, Menteri Pelajaran Malaysia.
Satu tugasan yang berat bagiku.
Walau bagaimanapun, aku terima lantikan dan tugasan ini dengan penuh yakin dan berharap agar ianya dapat membantu meningkatkan bidang kesenian dalam pendidikan.
Aku berharap agar aku tidak mabuk udara dengan perjalanan yang ligat dan padat ini.
Apa tidaknya, lihatlah perjalananku: KT-KL-KCH-KL-JB-KL-KT.
Mengalahkan Pak Menteri.
Doakan aku berjaya menjalankan tugasku dengan sempurna.
Beib akan cuba laksanakan tugas dengan penuh...
semangat dan tanggungjawa B
demi agama dan bangs A
memartabatkan sen I
hingga ke punca K

No comments: