Sunday, April 13, 2008

Jumpa Abang Muizz

Bersama Dr. Raihan, adik Raina, Rusdi dan Abg. Muizz.
Assalamualaikum / Good Day.....
Hari Sabtu ialah hari terakhir kursus PTK. Jam 11.36 pagi aku terima SMS dari Rusdi yang mahu berjumpa setelah aku selesai menduduki Ujian Akhir Kursus (UAK). Aku bersetuju.
Kami dah beberapa hari lalu bercadang untuk berjumpa. Masa saja agak terhad.
Kini setelah selesai segalanya, aku teringin nak jumpa Abang Muizz dan Adik Rania.
Harapanku tidak dikecewakan. Jam 12.30 tgh Rusdi sefamili tiba di lobi hotel.
Terkejut Abg. Muizz melihat aku. Nampak dia tergamam. Mungkin masih belum kenal atau cuba hendak mengingati di mana pernah tengok rupa pakcik ni. Papanya cuba memujuk dengan mengatakan "Ni uncle Beib kat dalam blog tu"... Abang Muizz masih tidak yakin.
Rupanya dia ni aktif, ligat dan petah. Payah juga nak pujuk dia untuk mendukungnya. Adik Rania juga begitu. Attached sangat dengan mamanya. Tengok aku senyum kemudian menangis, memeluk kemas mamanya.

Renungan tajam Abg. Muizz dan Adik Raina

Abg Muizz sebagaimana kanak-kanak lelaki yang lain, cegas dan penuh dengan tenaga. Papanya pun payah nak pujuk untuk bergambar.
Biasala...kanak-kanak bijak begitulah karektornya.
Rusdi dan Raihan...Terima kasih di atas pemberian cenderamata dari Sheffield.
Terima kasih kerana sudi menjengok aku. Moga persahabatan berkekalan.

Beib harap Rusdi berjaya menamatkan PhD nya di...
Sheffield U
bahagia bersama isteri dan anak-ana K

No comments: