Friday, June 15, 2007

Laman Nyaman - updated

Pandangan dari ruang tamu
Assalamualaikum / Good Day.....

Bila aku balik dari perasmian surau petang semalam(Khamis) rasa gembira dan puas masih membara kerana sebuah lagi RUMAH ALLAH berjaya ditegakkan. Moga dapat diimarahkan disamping menguatkan keimanan kita kepada ILAHI.
Sesampai di rumah, aku teruja bila mendapati 'gateway'(pintu gerbang) laman ku dah mula menampakkan bentuknya. Kerangka struktur bumbung 'gateway' dengan tulang perabung, tulang bumbung, alang pendek, alang panjang, alang muda, kasau jantan, kasau betina,tunjuk langit (naga-naga) dan gulung-gulung dah mula dibina.
Memasang tulang perabung
Minggu depan rasanya atap genting senggora boleh diletakkan dan pintu dua daun dipasang. Peleh/ Pilis dan tebar layar akan mencantikkan bumbung 'gateway'.
Deck mengunjur ke atas air
'Stream' dah diisikan air untuk memastikan tiada kebocoran...Tak sabar rasanya nak menikmati semua elemen landskap ni...
Beib amat percaya semua orang maukan sesuatu yang...

bermakna pada dir I
terkesa N
kenikmatan tanpa ha D
kemewahan paling optim A
namun, ingatlah diakhirnya kita kembali pada ALLA H

6 comments:

aria ayumi said...

cantek nye deck yg menganjur ateh air... very the unique... diya ni minat tengok laman2 cantek... berjangkit dgn mak ayah kot... huhu

Beib said...
This comment has been removed by the author.
Beib said...

TQ aria..semua orang suka kecantikan...suruh la ayah buat satu...

aria ayumi said...

huhu ayah mmg suke taman2 ni... skang ni, ayah sibuk dgn projek tambah bilik... huhu klw dulu, situ tempat kolam ikan... dh ikan pun slalu mati... robohkan jela kolam tu... hihi kitorg ni klw bela haiwan ape pun msti xidop lame... :p

Jie said...

Beib,

cantik....tertawan!

tapi semua tepi2 rumah kakjie dah tak de ruang dah..hiks

Beib said...

TQ kalau takder ruang tepi...kat atas bumbung...hebat per macam taman tergantung...heheh