Sunday, August 3, 2008

Dengar ke tak ni?

Berhadapan lebih 250 orang
Assalamualaikum / Good Day.....
Bila saja aku menerima fax dari pihak JPNT yang memohon aku untuk memberi taklimat mengenai Sekolah Seni Malaysia (SS), aku berasa sangat teruja kerana hasrat untuk menyampaikan maklumat yang telah lama tersimpan ini akan dapat dilaksanakan.
Matlamat utama ialah untuk menerangkan dasar, proses permohonan, kemasukan dan perkara-perkara yang berkaitan dengan SS. Bacaan lanjut sini dan sini.
Majlis yang berlangsung dari jam 2.00 petang telah dihadiri oleh lebih kurang 250 orang GPK II dan HEM sekolah rendah dari seluruh negeri Terengganu.

Sebahagian peserta yang mula memenuhi dewan

Perjalanan taklimat lancar walaupun sedikit panas akibat dari bahang cuaca. Dewan Bahagian Teknologi Pendidikan (BTP) hampir padat dengan hadirin yang datang dari seluruh pelusuk negeri.

Aku amat terharu bila mendapati ramai yang berminat dan tekun mendengar taklimat yang turut disampaikan oleh wakil dari Bahagian Sukan, Seni dan Kokurikulum (BSSK)KPM.

Moga penjelasan mengenai SS akan membuka mata dan minda guru serta ibu bapa supaya lebih prihatin terhadap kerjaya dalam bidang seni.

Sepertimana yang pernah aku nyatakan dulu bukan senang berhadapan dengan pelbagai karenah pendengar dari belakang rostrum. Namun , Alhamdulillah segalanya berjalan lancar dan aku berpuas hati dengan komitmen dan perhatian yang diberikan oleh audiens.

Kepada teman-teman yang belum pernah mencuba berada di belakang rostrum, why not try once? Masa itu barulah kita tahu betapa siksanya berada di situ. Hanya melalui latihan, keyakinan serta keberanian kita akan dapat melakukan dengan jayanya.

Beib kepingin menjadi seperti...

ahli pidat O
yang berupaya menarik pendenga R
menghayati angka dan fakt A
yang terbit dari minda serta mulu T
pemidat O
yang tersoho R

1 comment:

mad redo1 said...

sungguh lama dah tak duduk di belakang rostrum tuh, selalu bercakap tanpa rostrum je sekarang... hehehe...