Sunday, May 11, 2008

Dari belakang rostrum

Jamuan bersama YB En. Ahmad Razif bin Abdul Rahman
Pengerusi JK Pelajaran, Pengajian Tinggi, Sains & Teknologi dan Sumber Manusia
Negeri Terengganu
Assalamualaikum / Good Day.....
Minggu ini aku agak padat dengan aktiviti dan program yang melibatkan pendidikan. Semalam aku turut terlibat sebagai Ketua Hakim Public Speaking Anugerah Seri Asrama Terbilang (ASAT) peringkat Daerah Kuala Terengganu. Seronok juga melihat pelbagai gelagat peserta yang bersungguh-sungguh menunjukkan bakat mereka. Keberanian mereka tampil kedepan untuk menyampaikan hujah patut dipuji. Bukan semua orang berupaya berdiri dengan penuh yakin di depan khalayak. Moga mereka akan menggunakan pengalaman ini sebagai bekalan dalam menghadapi masa depan yang penuh cabaran.Syabas

Salah seorang peserta dari meja Ketua Hakim

Jika semalam aku menghakimi satu pertandingan public speaking, hari ini aku pula menjadi pengacara majlis, Latihan Dalam Perkhidmatan (LADAP) yang berkaitan integriti yang diadakan di Dewan Teater Perpustakaan Awam Negeri Terengganu. Ianya turut dihadiri dan dirasmikan oleh YB En. Ahmad Razif bin Abdul Rahman.

YB sedang berucap merasmikan LADAP

Bagi mereka yang berdarah gemuruh, berhadapan dengan khalayak yang ramai memang menggerunkan. Bagi aku, ini adalah kemahiran yang dipupuk setelah dipaksa menjadi pengacara atau pengerusi majlis suatu ketika dahulu. Alhamdulillah, skill ini aku cuba manfaatkan sebaik mungkin.

Khalayak dari pandangan aku di belakang rostrum

Melayan pemberita akhbar tempatan

Beib suka menghadiri...

kursus berbentuk profesiona L
bagi meningkatkan kerjay A
serta dapat berkhidmat tanpa ha D
dalam bidang yang sedia ad A
sehingga menjadi lebih ceka
P

No comments: