Wednesday, August 6, 2008

Dari AUSTRIA penuh ceria...

Peter dan Gabi dengan air gelas besar
Assalamualaikum / Good Day.....
Setelah sekian lama menanti dan saling berutus e mel akhirnya kenalan internet aku ni selamat sampai di Malaysia, Terengganu dan Gong Badak (rumah aku).
Jam 9 malam aku dan seisi keluarga telah menanti mereka di Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM), Kuala Terengganu.
Siangnya aku cuba hubungi MAS untuk mendapat kesahihan mengenai penerbangan mereka berdua namun nama mereka tiada dalam pangkalan data penumpang. Aku cuba hubungi Airasia, gagal kerana telefon tidak dijawab. Jadi, aku cuma tawakkal dan berharap mereka akan sampai di LTSM pada malamnya sebagaimana yang diberitahu oleh Gabi .
Sesampainya aku di depan pintu Balai Ketibaan, ternampak aku akan wajah yang aku kenali dalam e mel. Gabi dan Peter dah betul-betul sampai. Mereka terkejut bila mendapati aku menanti mereka kerana hasrat mereka ialah untuk menaiki teksi sahaja ke rumah kami.
Di tangan Gabi ialah salinan entry blog dan alamat rumah kami untuk rujukan mereka dan pemandu teksi. Bersungguh nampaknya mereka.
Setelah bersalaman dan bertanya khabar, aku bawa mereka ke kereta untuk dibawa pulang ke rumah. Oleh kerana dahaga, aku terus membawa mereka menikmati Air Gelas Besar Piyor yang masyhur di Seberang Takir, KT.
Sambil minum kami bertanya khabar dan mengalu-alukan kehadiran mereka yang pertama kali ke Malaysia. Aku amat berharap Terengganu akan meninggalkan kenangan yang manis buat mereka nanti. Kehadiran mereka selama 3 hari 2 malam juga memberi seribu makna kepada keluarga kami dan Wankay Homestay(WKH)
Tekun mendengar perihal sirih dan bunga melur (Jasmine) yang ada di Laman Nyaman
Beib teruja mendapat tamu dari..

luar negar A
berkongsi pengetahuan dan ilm U
menambah pengalaman dalam tuga S
sambil memperkenalkan pelbagai tempa T
budaya tempatan turut diaja R
agar mereka lebih mengenal I
hati budi rakyat Malaysi A

2 comments:

Jie said...

wahhh..bagus ni...nanti buat entri tentang komen dia org pula ye

mad redo1 said...

dah pemes seantero donia... hehehe...