Tuesday, May 13, 2008

Siapa ni..?

Gab di petik dari facebook nya
Assalamualaikum / Good Day.....
----------------------
Gabriele König (Austria) wrote at 7:38pm yesterday
Hi Habib! How great to find you on facebook! My friend Peter and me are looking forward to meet you soon in Kuala Terengganu. How's the weather in K.T. at the moment? In Austria it's fine at the moment and we are enjoying the spring - everything is blossoming and the landscapes really look very pretty.
Best regards
Yours
Gabriele from Melk, Austria.
--------------------------------
Inilah mesej yang aku terima semalam dari bakal tetamu WKH yang dijangka tiba pada awal Ogos nanti. Sebenarnya beliau telah pun menghantar e mel pada Januari lalu menempah WKH untuk dua hari sebelum meneruskan percutian mereka ke Pulau Redang.
Itulah 'kuasa' internet, dapat menghubungkan manusia di serata pelusuk dunia. Aku sendiri tidak menyangka bahawa promosi melalui internet boleh mencapai ke tahap begini.
Semalam dan hari ini aku menerima lebih dari 20 panggilan telefon dari bakal tamu dari seluruh tanahair yang ingin menempah bilik di WKH. Malangnya, tarikh yang diminta telah ditempah terlebih dahulu oleh tetamu-tetamu lain. Maaf, mungkin rezeki belum tiba.
Ramai yang ingin ke Terengganu kerana beberapa sebab. Antaranya:
1. Menghadiri majlis kenduri kahwin.
2. Melawat atau bercuti sempena Tahun Melawat Terengganu 2008.
3. Menyaksikan temasya SUKMA.
4. Makan angin kerana cuti sekolah.
Walau apa pun, Terengganu kini telah menjadi pilihan ramai rakyat Malaysia dan luar negara untuk dikunjungi.
Moga Gabi dan Peter akan gembira berada di sini. Sebagai host, aku dan famili akan pastikan ramai lagi sepertinya akan mengunjungi Malaysia dan Terengganu khususnya.
Beib akan melayan...
tetamu yang datang melawa T
dari dalam negeri atau luar negar A
sambil memberi mereka faha M
betapa indahnya Terenggan U

No comments: