Tuesday, May 27, 2008

Dari pulau ke pulau

Mungkin di lain kali
Assalamualaikum / Good Day.....
Sepatutnya aku kini berada di Langkawi menghadiri satu mesyuarat dan penulisan laporan anjuran bahagian KPM dari 26-29 Mei, tapi oleh kerana memenuhi hasrat anak-anak, aku memohon untuk menarik diri walaupun dengan hati yang amat berat. Terima kasih kepada PP di E 13 yang melepaskan aku walaupun tiket penerbangan dan bilik hotel telah siap ditempah. Aku harap mesyuarat akan berlangsung dengan jayanya walaupun tanpa aku. Inilah kali pertama aku minta dikecualikan dari menghadiri mesyuarat seperti ini.
Minggu lepas 19-23Mei, aku telah menghadiri satu mesyuarat anjuran satu lagi bahagian KPM di Johor Bharu.
Sewajarnya aku bersama famili dalam cuti sekolah ni. Anak-anak telah merancang untuk ke satu destinasi idaman mereka. Dah lama sebenarnya aku tidak berkunjung ke destinasi yang akan kami pergi esok. Aku rasa dah hampir 26 tahun. Tentu saja banyak perubahan dan kelainan dari segi infrastruktur serta landskap. Berdasarkan maklumat yang aku dapat dari carian di internet, lokasi ini bertambah maju dan membangun dengan amat pesat sekali. Jauh berbeza di kala aku lawati pada tahun 1981 dan 1982.
Tak sabar rasanya nak melihat sendiri perubahan dan menjejaki semula lokasi tersebut....
Beib tak mahu lepaskan peluang menikmati keindahan...
sebagaimana yang dihara P
melihat dan merasakan pasir, air dan bat U
serta ombak yang berpinta L
merenung langit dan laut dipenjuru mat A
menghayati kebesaran ALLAH yang sat U

No comments: