Wednesday, December 9, 2009

Pasti Saya Lakukan...

dari jendela hidup....harapan tinggi melangit

Assalamualaikum / Good Day.....

Hari ini aku ke KL lagi menghadiri mesyuarat dari 9-13 Disember. Jemputan oleh Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) amat sukar untuk ditolak. Penghargaan yang besar padaku. Terima kasih di atas kepercayaan.

Kehadiran dalam mesyuarat ini tentu sahaja memberi peluang kepadaku untuk memberi sedikit sumbangan ke arah memartabatkan Pendidikan Seni Visual (PSV) dalam sistem pendidikan negara.

Undangan ini tidak terduga. Pertemuan dengan pegawai-pegawai DBP dan rakan seperjuangan dalam subjek PSV tentu sahaja membuka ruang percambahan idea dan membuka jendela ilmu.


Aku amat berharap dapat merealisasikan sesuatu dalam mesyuarat dan sesi perbengkelan nanti. Harapanku tinggi melangit. Misi besar untuk anak-anak yang nanti akan mewarisi negara.

Mak dan keluarga terpaksa ditinggalkan beberapa hari untuk sedikit bakti kepada anak bangsa walaupun ketika ini cuti sekolah.

Kepada teman yang sedang berlibur santai di pulau dan pantai, bercuti di luar negara, aku doakan selamat dalam perjalanan. Kata orang, jauh perjalanan, banyak pengalaman. Moga pengalaman yang ditimba dan emosi yang rasa memberi banyak manfaat pada diri.

Aku belum berpeluang bercuti. Mungkin di lain waktu. Buat masa ini aku menerima tugasan ini kerana teruja untuk memberi sumbangan sambil menggarap sedikit pengalaman.

Moga dirahmati dan diberi hidayat oleh Yang Maha Esa.
Yang pasti, aku akan lakukan sebaik mungkin...

Beib ingin berikan sedikit...
...khidmat atas dasar tanggung jawa B
dalam membantu anak bangs A
juga pendidi K
supaya ilmu ini dapat dimanfaa T
untuk agama, bangsa dan diri sendir I

No comments: