Saturday, February 13, 2010

...Lantaran Satu Panggilan...

..merenung implikasi...

Assalamualaikum / Good Day.....


Minggu yang 'meletihkan'.
Konflik diri dan peribadi muncul tiba-tiba. Salah faham dan salah tafsir menjadi isu yang menekan.

Aku merasakan bahawa ianya tidak harus berlaku. Apatah lagi, kematangan berada di peringkat tertinggi. Slow talk atau bermuzakarah ialah cara terbaik tetapi itu tidak berlaku. Kata orang "terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya".

Yang dikatakan terlibat di 'grill' hingga berpeluh sejuk, menggeletar dan bingung. Disoal siasat bagai berhadapan dengan FBI, CIA atau Special Branch. Berjam-jam dalam tekanan dan keperitan. Natijahnya, penafian.

Aku lebih rela berdiam diri. Bukan bererti mengaku kalah atau mengiyakan tuduhan. Aku punya cara untuk difuse kan situasi.

Kita kadang-kadang terkedu bila sesuatu yang tidak terjangka berlaku. Ada juga tindakan seseorang itu yang memang luar dari kotak fikiran dan tidak terduga oleh kita. Itulah keunikan manusia.

Dalam beberapa hari ini aku terasa sangat impaknya. Aku juga percaya kesannya akan berlanjutan terus. Mungkinkah hingga infiniti?. Yang mampu aku lakukan ialah bersabar, berdoa dengan redha.

Doa dan harapanku agar semua kembali normal walaupun tidak seratus peratus. Kata orang, nasi sudah menjadi bubur tetapi masih boleh dimakan. Larangan dan sekatan yang dibuat adalah pengekang. Terpaksa diterima dengan rela dan redha. Masihkah ada ruang dan peluang?

Sesungguhnya Tuhan lebih mengetahui...

Beib memang tidak gemarkan...
...perkara-perkara yang melibatkan komplot dan konspiras I
yang dibuat dengan tuduhan yang tidak berasa S
untuk menjerat sesuat U

No comments: