Wednesday, November 3, 2010

Pakcik... Sedar Lah...

Assalamualaikum / Peace be upon you...

Kata orang life must go on atau 'hidup ini mesti diteruskan'. Biarlah apa yang terjadi dan dalam apa jua situasi, pengharapan mesti tinggi dan positif.
Sudah hampir 2 minggu aku dalam mood kemurungan. Aku tidak mau lagi begitu. Hayatku akan berakhir bila-bila sahaja. Sementara masih bernafas, akan aku gunakan sebaik mungkin hayat ini. Untuk manfaat yang memerlukan dan diri sendiri.
Amat terasa dan semakin insaf bila ada insan yang sering menyebut dan mengulangi "...dalam umur 51 tahun..." kepada aku.
Ia seolah-olah trigger words yang membuatkan aku seram sejuk dan mengingatkanku bahawa aku memang tidak semuda belia dia.
Kamera pun tidak sanggup memerangkap imej ku, tidak seperti dia, ranggi, energetic, cerdas, cergas, penuh keterujaan serta bergaya.
Apalah yang ada pada orang yang umurnya sudah melebihi setengah abad seperti aku ini?
Kudrat dan tenaga tidak sehebat mana lagi. Kedut berlipat disetiap inci kulit dan uban berkilau di atas ubun-ubun.
Weight management treatment pun takkan mampu memulihkan bentuk fizikal aku. Pakej semahal mana pun tidak akan mengembalikan aku seperti sebelum ini. Hanya menanti sakhratul maut.
Namun demikian, segala pengalaman dan ilmu yang tidak sampai sehalus debu yang dianugerahkan ALlah kepadaku akan aku kongsi dengan yang memerlukan. Moga ia akan menjadi kafarah dan diterima ALlah.

Beib, sedarlah...kau bukannya macam dia yang masih....
...boleh melara M
kudrat dan fizikal tidak lagi seperti muda-muda dul U
semuanya terha D
yang ada hanya menunggu mas A
*Ya ALlah...dunia 'sana' tentu sahaja lebih baik...tidak sabar....rela dan redha...
Being deeply loved by someone gives you strength, while loving someone deeply gives you courage.

4 comments:

cbm.. said...

HAYMM..
semua album n gambar banner n matahari d fb dh dlete..bagus lah..
moga WK puas hati dh dpt kembali hak..
tetap myPC d.a...

lvumsu d.a..hingga k sana..

cbm.. said...

“Being deeply loved by someone gives you strength, while loving someone deeply gives you courage..
ada makna..?
segala kesukaran dan tangis sendu yg ditempuh selama ini seolah angin lalu..

BEiB said...

...album dan gambar banner dfb hanya untuk tontonan peribadi setakat ini...(puas ht sendiri)biarlah ia begitu sebagaimana 'bisu' dan 'sepi'..TQ ingatan.
pslda wlpn dingin dan xder kom...
bagai angin lalu krn xde respons. suara dan rupa sgt bernilai/mahal, lantaran itu xayak dinikmati org spti pc..r. n r.

cbm.. said...

msu..HAYMM..da..